Birkenstocks, Sandals and Adilettes

Sunday, July 20, 2014


ENG: Until recently, Birkenstocks were right behind Crocs on the list of the most unattractive shoes on this earth. This season it is different: Birkenstocks are the must-haves of the summer! 
Prejudices that the heatly shoes are only for tree huggers and the elder generation, can be forgotten. If you look at streetstyle pictures from the biggest fashion capitals such as Paris, New York or Milan, you can see more and more flat sandals on the feet of fashionistas and even when I was in Berlin, I spotted a lot of flat shoes among the Fashion Week visitors. Though I never thought that I would go to a fashion event or a Fashion Week in flats, I decided against high heels this year. 
Only last year Birkenstocks still would have ended up on my no-go list and I'm still not entirely convinced of them. So I started looking for an alternative, that reflects my style 100 percent. The white sandals with golden chain, i found at River Island, are ideal fit for me and emphasize my preference for a lot of gold jewelry. 
Perhaps this is only a step towards an endless Birkenstock-love, because the hype to the orthopedic sandals will certainly not disappear next summer. The company has planed some interesting styles. On the Bread & Butter in Berlin you could already admire some of the upcoming models. Shiny leather, rivets, neon colors, snake leather pattern are coming in new forms. At least when the metallic Birkenstocks will be available with stylish, thin straps, they will end up in my shopping cart for sure. There is only one sandal trend I will certainly not fall for: Adilette - this is a little bit too much for me.
Instagram
DE: Bis vor kurzem lagen Birkenstocks gleich hinter Crocs auf der Liste der unattraktivsten Schuhen dieser Erde. Diese Saison ist das anders: Birkenstocks sind das must-have des Sommers! 
Vorurteile, dass der orthophädische Schuh nur etwas für Ökos und ältere Menschen sei, kann man getrost vergessen. Schaut man sich Streetstylebilder aus den größten Modemetropolen wie Paris, New York oder Mailand an, sieht man immer mehr flache Sandalen an den Füßen der Fashionistas und auch als ich die Fashion-Crowd, bei der Fashion Week in Berlin beobachtet habe, waren die flachen Schuhe keine Seltenheit. Obwohl ich nie gedacht hätte, dass ich mal in Latschen eine Fashion Week mitmachen würde, entschied ich mich in diesem Jahr doch gegen High Heels und für Sandalen.
Zugegeben, letztes Jahr wären Birkenstocks bei mir auch auf der No-Go Liste gelandet und so ganz überzeugt bin ich immer noch nicht. Also suchte ich nach einer Alternative, die 100ig meinen Stil wiederspiegelt. Bei River Island wurde ich dann fündig: die weißen Sandalen mit goldener Kette passen ideal zu mir und meiner Vorliebe für viel Goldschmuck. 
Vielleicht ist dies auch nur ein Schritt in Richtung Birkenstock-Anhänger, denn der Hype, um die orthopädischen Latschen wird nächsten Sommer sicher noch nicht verschwinden. Dafür hat das Unternehmen noch einige interessante Styles für parat. Auf der Bread&Butter in Berlin konnte man bereits einige der kommenden Modelle bewundern. Lack, Nieten, Neonfarben, Schlangenlederoptik oder Muster kommen in neuen Formen daher und lassen die Schuhe auf der Attraktivitätsskala nach oben aufsteigen. Spätestens wenn die Metallic Birkenstocks mit stylischen, schmalen Riemen erhältlich sein werden, landen sie in meinen Warenkorb. Nur bei einem Latschen-Trend werde ich sicherlich nicht mitmachen: Adiletten - die sind mir dann doch etwas zu viel.



pants: Bershka | sandals: River Island | shirt: Gina Tricot | Kimono: H&M | necklace: H&M